Nakupovanie detí milénia a generácie Z. Posledný rok “korony” prešiel množstvom zmien, ktoré sa prejavujú najmä vybudovaním nových nákupných zvykov kupujúcich
Nedávny prieskum zisťoval, aké sú u nich nové nákupné preferencie a aké je celkové spotrebiteľské správanie. Silnou zákazníckou skupinou i naďalej zostávajú deti milénia a generácia Z.Stručný prehľad informácií, ktoré objasňujú nové návyky.
S nákupnými zvykmi pre deti milénia (1980 – 2012) sa ustálil pojem social commerce. Ide o predaj a nákup produktov / služieb prostredníctvom sociálnych sietí.
Táto generácia totiž inklinuje k vyhľadávaniu nákupného zážitku (od vyhľadávania produktu až cez zisťovanie informácií, ktoré ich presvedčia za tovar zaplatiť), ktorý sa stane tak, že nemusia opustiť ani sociálnu sieť. O tom, že globálne social commerce trhy nadobúdajú význam, dokazujú aj tržby 89,4 miliárd dolárov v poslednom roku 2020. Výskum odhaduje, že do roku 2027 sa tržby zväčšia až na 604,5 miliárd dolárov. Ročne sa očakáva, že trh porastie o 31,4 %.
Len v USA predstavuje tento trh 80,1 miliónov zákazníkov v roku 2020. A v roku 2021 by mal narásť na 90,4 miliónov nakupujúcich. V oblasti retailu sa očakáva nárast z 34,80 na 36,09 miliárd dolárov, čo predstavuje 4,3 % všetkých e-commerce tržieb.
Štatistiky nakupovania detí milénia a generácie Z
Priemerná doba uskutočňovania nákupu v podaní mileniálov a generácie Z. Údaje sú počítané od momentu, kedy užívateľ internetu produkt prvýkrát uvidí a končí až procesom zaplatenia.
40 % ľudí nakúpi aspoň jeden produkt počas sledovania live vysielania na sociálnych sieťach.
60 % užívateľov nakúpi minimálne jeden produkt na mobile vďaka príspevkom značiek alebo obsahu influencerov.
46 % nakupuje aspoň raz mesačne vďaka totožnému zdroju.
41 % mileniálov a zástupcov generácie Z nakupuje vďaka príspevkom na sociálnych sieťach, ide väčšinou o oblečenie, a 23 % sa zameriava na produkty z oblasti krásy.
Všeobecne generácia Z a mileniáli preferujú nakupovanie na internete.
K zisťovaniu informácií o značkách a službách pristupujú rôznymi spôsobmi.
Zo štúdie ďalej vyplýva, že 61 % respondentov uprednostňuje v aplikáciách možnosť rovno pridať tovar do košíka (a zaplatiť priamo v aplikácii).
39 % užívateľov vyberá možnosť zhliadnuť produkt na webovej stránke (a platby na e-shope).
Dôležitosť recenzie pre detí milénia a generácie Z
Je vidieť, že malá funkcionalita dokáže zabezpečiť veľké nákupy. Ukázalo sa, že tlačidlo vyzývajúce k okamžitému nákupu je pre toto publikum kľúčové.
Naopak sa tu výrazne neuchytila možnosť “Kúp teraz, zaplať neskôr”. 78 % užívateľov ju totiž nikdy nevyužilo.
A ako títo užívatelia hodnotia celkové možnosti online nakupovania na sociálnych sieťach?