E-mail: peter@weidinger.sk
Tel.: 0948 321 596

Nakupovanie deti milénia a generácie Z

Nakupovanie deti milénia a generácie Z

Nakupovanie detí milénia a generácie Z. Posledný rok “korony” prešiel množstvom zmien, ktoré sa prejavujú najmä vybudovaním nových nákupných zvykov kupujúcich

Nedávny prieskum zisťoval, aké sú u nich nové nákupné preferencie a aké je celkové spotrebiteľské správanie. Silnou zákazníckou skupinou i naďalej zostávajú deti milénia a generácia Z.

Stručný prehľad informácií, ktoré objasňujú nové návyky.

S nákupnými zvykmi pre deti milénia (1980 – 2012) sa ustálil pojem social commerce. Ide o predaj a nákup produktov / služieb prostredníctvom sociálnych sietí.

Táto generácia totiž inklinuje k vyhľadávaniu nákupného zážitku (od vyhľadávania produktu až cez zisťovanie informácií, ktoré ich presvedčia za tovar zaplatiť), ktorý sa stane tak, že nemusia opustiť ani sociálnu sieť. O tom, že globálne social commerce trhy nadobúdajú význam, dokazujú aj tržby 89,4 miliárd dolárov v poslednom roku 2020. Výskum odhaduje, že do roku 2027 sa tržby zväčšia až na 604,5 miliárd dolárov. Ročne sa očakáva, že trh porastie o 31,4 %.

Len v USA predstavuje tento trh 80,1 miliónov zákazníkov v roku 2020. A v roku 2021 by mal narásť na 90,4 miliónov nakupujúcich. V oblasti retailu sa očakáva nárast z 34,80 na 36,09 miliárd dolárov, čo predstavuje 4,3 % všetkých e-commerce tržieb.

Štatistiky nakupovania detí milénia a generácie Z

Priemerná doba uskutočňovania nákupu v podaní mileniálov a generácie Z. Údaje sú počítané od momentu, kedy užívateľ internetu produkt prvýkrát uvidí a končí až procesom zaplatenia.

Priemerná doba nakupovania - Štatistiky detí milénia a generácia Z
Zdroj: The Influencer Marketing Factory

40 % ľudí nakúpi aspoň jeden produkt počas sledovania live vysielania na sociálnych sieťach.

60 % užívateľov nakúpi minimálne jeden produkt na mobile vďaka príspevkom značiek alebo obsahu influencerov.

46 % nakupuje aspoň raz mesačne vďaka totožnému zdroju.

Vplyv influencerov na nakupovanie - Štatistiky detí milénia a generácia Z
Zdroj: The Influencer Marketing Factory

41 % mileniálov a zástupcov generácie Z nakupuje vďaka príspevkom na sociálnych sieťach, ide väčšinou o oblečenie, a 23 % sa zameriava na produkty z oblasti krásy.

Segmentácia - Štatistiky detí milénia a generácia Z
Zdroj: The Influencer Marketing Factory

Všeobecne generácia Z a mileniáli preferujú nakupovanie na internete.

Preferencie - Štatistiky detí milénia a generácia Z
Zdroj: The Influencer Marketing Factory

K zisťovaniu informácií o značkách a službách pristupujú rôznymi spôsobmi.

spôsob zisťovania - Štatistiky detí milénia a generácia Z
Zdroj: The Influencer Marketing Factory

Zo štúdie ďalej vyplýva, že 61 % respondentov uprednostňuje v aplikáciách možnosť rovno pridať tovar do košíka (a zaplatiť priamo v aplikácii).

39 % užívateľov vyberá možnosť zhliadnuť produkt na webovej stránke (a platby na e-shope).

Dôležitosť recenzie pre detí milénia a generácie Z

Dôležitosť recenzie pri online nakupovaní - Štatistiky detí milénia a generácia Z
Zdroj: The Influencer Marketing Factory

Je vidieť, že malá funkcionalita dokáže zabezpečiť veľké nákupy. Ukázalo sa, že tlačidlo vyzývajúce k okamžitému nákupu je pre toto publikum kľúčové.

Výzva k akcii - Štatistiky detí milénia a generácia Z
Zdroj: The Influencer Marketing Factory

Naopak sa tu výrazne neuchytila možnosť “Kúp teraz, zaplať neskôr”. 78 % užívateľov ju totiž nikdy nevyužilo.

Štatistiky detí milénia a generácia Z
Zdroj: The Influencer Marketing Factory

 

A ako títo užívatelia hodnotia celkové možnosti online nakupovania na sociálnych sieťach?

Hodnotenie nakupovania - Štatistiky detí milénia a generácia Z
Zdroj: The Influencer Marketing Factory

Mal pre vás tento článok hodnotu? Zdieľajte ho svojmu okoliu.

Facebook
LinkedIn
Email

Riešenia na dosah ruky. Moje služby pre vás

PPC marketing

zviditeľnite svoj biznis platenou reklamou
380 bez DPH mesačne
  • NASTAVENIE ÚČTU GOOGLE ADS
  • PREPOJENIE ANALYTICKÝCH ÚČTOV
  • OPTIMALIZÁCIA AKTÍVNYCH KAMPANÍ
  • SPRÁVA EXISTUJÚCICH KAMPANÍ
  • TVORBA REKLAMNÝCH KAMPANí

ONLINE MARKETING

kompletný online marketing pre malé a stredné firmy
890 bez DPH mesačne
  • MARKETINGOVÁ STRATÉGIA
  • GOOGLE REKLAMA
  • SEO Optimalizácia
  • E-MAIL MARKETING
  • CONTENT MARKETING

SEO

získajte návštevníkov webu, ktorí konvertujú
580 bez DPH mesačne
  • SEO AUDIT WEB STRÁNKY
  • SEARCH CONSOLE
  • GOOGLE ANALYTICS 4
  • GOOGLE MY BUSINESS
  • GOOGLE TAG MANAGER

Naposledy napísané

Máte otázky? Pýtajte sa

Kto dokáže klásť otázky, ten dokáže riadiť svoju budúcnosť.

Peter Weidinger - kontakt
Peter Weidinger - podpis