Aké očakávania na marketingové trendy v rok 2022? Väčšina z nás si praje začať rok aktuálnymi stratégiami, ktoré pomôžu priniesť viac zákazníkov, predaj a angažovanosť publika.
Rôzne technologické novinky, obchodné modely a spôsoby, akými ľudia interagujú so značkami, viedli k viacerým revolučným zmenám v spôsoboch, akými podniky komunikujú so svojím publikom. Napriek všetkým vylepšeným možnostiam, ktoré máme k dispozícii, sa mnohí majitelia firiem a obchodníci snažia vytvárať marketingový plán, ktorý bude maximalizovať ich výtlak v biznise.
Mojím cieľom je odovzdať päť myšlienok pre stratégiu digitálneho marketingu, ktoré by sme všetci mali zahrnúť do svojej stratégie v roku 2022.
Ste pripravený vedieť, čo to je? Tak poďme na to!
Marketingový trend v diverzifikácii vlastného obsahu
Prvá vec, o ktorej by každý majiteľ firmy mal premýšľať, je obsahová stratégia marketingu. Ak budeme nekonzistentný v tvorbe obsahu, budeme mať problém osloviť konkrétne cieľové publikum. Dbajme na konzistentný a jedinečný obsah.
Príklad z praxe: Vediete firemný blog? Mnohí z nás, spotrebiteľov, okamžite odmietame poskytnúť informácie spoločnosti, ktorá nás nedokáže presvedčiť o tom, že sme odborníkmi vo vlastnom odbore.
Váš písomný obsah je jeden z vynikajúcich spôsobov, ako si budovať odbornosť a zároveň vzdelávať návštevníkov. Táto forma príhovoru firmy prekonáva body „bolesti“, ktoré sú spojené s nedôverou zákazníka k novej značke.
Výskumy ukazujú, že 47 % kupujúcich si chce prečítať až 5 blogových príspevkov na webových stránkach spoločnosti ešte skôr, ako sa rozhodne nakúpiť.
Ak dokážeme poskytnúť vlastnému publikum hodnoverné rady, máme vynikajúcu príležitosť vyzvať návštevníkov web stránky na prihlásenie sa pre odber e-mailov. Prirodzeným spôsobom tak zabezpečíme, že budú interagovať s našou značkou a postupne tak vybudujeme vzájomnú dôveru.
Odporúčam zájsť ešte kúsok ďalej a začať vytvárať na stránkach video obsah. Niekoľko opakovaných výskumom zistilo, že až 43 % zákazníkov chce video obsah od svojich obľúbených značiek. A to aj tých značiek, ktoré už prácu s videom vykonávajú.
Ak teda nemáte silnú obsahovú stratégiu pre online marketing, začnite vo firme brainstorming a otvorte témy, ako atraktívne zapojiť publikum do interakcie s vašou značkou.
Optimalizácia hlasového vyhľadávania ako nový trend v marketingu
V jednoduchosti povedané, pripravme webové stránky na hlasové vyhľadávanie. Mnohí z nás používame vyhľadávanie tak, že zadávame text. Avšak hlasové vyhľadávanie silno naberá na popularite. Do roku 2023 sa očakáva, že až 55 % domácností v USA a EÚ bude používať vyhľadávanie hlasovými príkazmi.
Čo to znamená? Ak chceme maximalizovať hodnotu stratégie optimalizácie pre hlasové vyhľadávanie, je potrebné začať vytvárať obsah novými pravidlami. Existujú dva prekvapivo jednoduché spôsoby ako začať.
Najskôr vytvorme nový alebo mierne upravený zoznam kľúčových slov pre ľudí, ktorí pracujú s vyhľadávačmi pomocou hlasu. Všeobecne platí, že kľúčové slová v hlasovom vyhľadávaní by mali znieť formou odovzdávania informácie alebo otázky. Teda ako by ste komunikovali so svojím priateľom, ktorého sa dopytujete o radu.
Názorná ilustrácia: Ste majiteľ internetového obchodu so zvieratami. Odporúčam sa zamerať na kľúčové frázy typu: “Kde si môžem kúpiť krmivo pre mačky” a nie obsah typu “najlepšie krmivá pre mačky 2021”.
Prvá fráza je to, čo väčšina používateľov povie pri hlasovom vyhľadávaní. Ak si nie ste istí popularitou konkrétnych kľúčových slov, nástroj plánovač kľúčových slov do Google vám poskytne užitočné prehľady pre výber nových relevantných fráz.
Rovnako je vhodné, aby vytváraný obsah bol viac konverzačný. Cieľom je, aby webová stránka „odpovedala“. Ak píšeme konverzačným „tónom“, tak písanie nám evokuje skôr formu komunikácie, čiže ako by to niekto mohol povedať. Dôsledkom toho je, že pravdepodobnejšie skončíte vo výsledkoch hlasového vyhľadávania v pozíciách, ktoré majú dopad na organickú návštevnosť.
Vytváranie online podujatí a živých stretávaní
Ďalším vzostupným trendom pre rok 2022 je, že majitelia firiem a marketingové tímy budú masovejšie organizovať live podujatia na sociálnych médiách ako pre nových, tak aj pre ich existujúcich zákazníkov. Platformy ako Facebook či YouTube uľahčujú stále viac spôsoby, ako sa spojiť s cieľovou skupinou a ako osloviť aj tých, ktorí o vašej značke ešte nepočuli. To asi nie je prekvapením vzhľadom na to, že 3,96 miliardy ľudí na svete používa sociálne médiá.
Schválne, viete, koľko ľudí na SR má dostupnosť k internetu? Do konca roku 2020 podľa zdroju The World Bank to bolo 89,9 % populácie.Keď prichádza čas na výber, aký typ udalosti je ideálny pre vašu značku, dávam do pozornosti niekoľko možností. Jedným z najlepších spôsobov, ako vybudovať dôveru a rozšíriť svoj zoznam o nových zákazníkov, je realizovať webináre.
Táto forma online vysielania má odpovedať na všetky horúce témy. Napríklad, ak predávate služby e-mailového marketingu, tak je na mieste otvárať témy, ako tvoriť kampane, aké sú aktuálne podmienky ochrany osobných údajov a pod.
Úspech dosiahnete aj v situácii, ak si zavoláte do svojho vysielania hosťa. A to pokojne môže byť osoba z vášho publika. Čiže podnikateľ, ktorý sa snaží na takomto email marketingu pracovať. V reálnom čase, online, dokážete odovzdať odpovede na skutočné situácie. A je veľká pravdepodobnosť, že také „trable“ riešia aj zvyšní vaši sledovatelia, čo sú potencionálni zákazníci.
Ďalší námet sú vysielania vo forme Otázky & Odpovede, Q&A. Využívajme túto príležitosť na interakciu so svojím publikom v reálnom čase. Práve Q&A je cesta, ako vybudovať povesť odborníka a poskytnúť divákom priestor opýtať sa na čokoľvek. Nájdete tu veľa príležitostí na spojenie so svojimi návštevníkmi. Ak je tento kanál implementovaný správne, mnohí ľudia, ktorí vás sledujú, prejdú na vaše webové stránky a budú pripravení na nákup.
Napriek tomu, že som uviedol dva silné príklady, ide len o kvapku v mori, ako sa dá uchopiť online vysielanie. Ďalšie formy živých vysielaní môžu obsahovať:
- Oznámenia o novinkách na trhu.
- Ukážky a recenzie produktov.
- Rozhovory s rôznymi odborníkmi z danej témy.
Odporúčam, opýtajte sa svojho publika, aké videá chcú v budúcnosti sledovať. Ľahko to viete získať zaslaním formulára pre spätnú väzbu alebo vytvorením ankety do svojho profilu na sociálnych sieťach. Dokonca môžete aj požiadať zákazníkov o zodpovedanie otázok v procese dokončovania nákupu, objednávky.
Personalizácia, personalizácia a personalizácia
Personalizácia a správne cielenie rozdeľuje úspešné podnikanie od neúspešného. Až 80 % zákazníkov uvádza, že sa zapoja do značky, ak ich oslovujú personalizované ponuky a obsah. Inými slovami, môžete pochybiť v raste značky tým, že obsah, ktorý vytvárate, nie je personalizovaný pre vaše publikum, segmenty.
Kľúčom k vytváraniu špičkovej stratégie personalizácie je dôkladne pochopiť vlastné cieľové publikum. Ak nemáme dostatočné informácie o ľuďoch, ktorí navštevujú vaše webové stránky, máme extrémne náročnú úlohu ich natoľko motivovať, aby si vybrali práve tú našu značku zo silného konkurenčného prostredia.
Pozrite sa na zákazníkov a spoznajte ich skutočné záujmy, ciele a body bolesti. Predstavme si opäť obchod so zvieratami. Ste majiteľ predajne a pravdepodobne vytvárate rôzne ponuky podľa toho, akého maznáčika vaši zákazníci vlastnia. To znamená, vlastníci mačiek dostanú e-maily o článkoch súvisiacich s mačkami, chovatelia vtáctva info o vtáctve. Takto tvorený obsah má násobne väčšiu pravdepodobnosť, že bude prečítaný u konkrétnej cieľovej skupiny, ktorá vykoná požadovanú akciu, napríklad nákup produktov.
Hodnota? Segmentujme publikum na základe toho, ako interagujú s vaším podnikaním. Akonáhle sa niekto prihlási k nášmu e-mailovému zoznamu, pošlime mu ďakovný e-mail, ktorý povzbudzuje našich nových odberateľov, aby si vybrali svoje témy, ktoré chcú ďalej odoberať. Ak niekto povie, že chce iba jeden typ obsahu, neposielajme mu to, o čo nežiadal. Personalizácia obsahu týmto spôsobom pomáha novým značkám násobne zvýšiť mieru preklikov, spokojnosť zákazníkov, a e-maily nepadajú do spam priečinka.
Ukazujte veľké sociálne hodnoty
Dôležité odporúčanie na záver. Ukazujte na dôkazy. Sociálna interakcia pomáha presvedčiť návštevníkov, ktorí sú noví, aby vás sledovali.
Existuje niekoľko typov, ako na sociálnu interakciu, ktoré vieme uplatniť na webové stránky. Najsilnejším typom dôkazu, ktorý môžete ľahko použiť, sú recenzie existujúcich zákazníkov. V priemere až 97 % kupujúcich sa pozerá na recenzie ešte predtým, ako realizujú akt nakúpu.
Aká forma sa mi najlepšie z minulosti osvedčila? Pýtajme si referencie priamymi otázkami od zákazníkov. A nie je to žiadna hanba. Naopak, buďme hrdý na svoju prácu.
Štatistiky ukazujú, že väčšina z nás robí nákupné rozhodnutie v krátkom čase na stránkach, ako je Amazon, kvôli recenziám zákazníkov. A vaša práca by nemala byt iná. Noví návštevníci s väčšou pravdepodobnosťou zadajú objednávku, keď uvidia, že váš produkt má 4 a pol hviezdičky a množstvo recenzií. Ale nezabúdajme, nemôže to byť iba o pochvalách.
Ďalšia funkčná taktika je informovať o živom predaji. My ľudia máme radi a vzbudzuje u nás záujem nakupovať produkty, ktoré sme videli, že si pozerajú a nakupujú iní zákazníci. Ak ide o váhavého zákazníka, ktorý nie je presvedčený, či chce uskutočniť objednávku, k rozhodnutiu realizovať nákup mu dopomôže pocit, že uvidí živý sociálny dôkaz.
Myšlienka na záver
Existujú aj ďalšie marketingové trendy o ktorých by som mohol písať.A je ich viac ako kedykoľvek predtým a technologický vývoj prináša neustále novinky.
Myslím si, že rok 2022 bude mať pre spoločnosti vo všetkých odvetviach viacero prelomových bodov a najlepšie, čo môžeme teraz urobiť, je pretaviť spomínané doporučenia rovno do praxe.
Tak budeme maximalizovať svoje predaje, angažovanosť a návštevnosť v prichádzajúcom roku.