Marketingové trendy po korone. Obrátil sa vám trh chrbtom? Podľa Facebook 79 % kupujúcich tvrdí, že pred dokončením nákupného cyklu porovnáva vybraný produkt s inými predajcami a rozhoduje sa podľa ceny.
Internetový gigant Facebook vydal report (2020), ktorý spracoval zmeny trendov v nakupovaní po korona kríze. Ako toto obdobie zmenilo priority vašich zákazníkov?
Pandémia spôsobila obrovský dopad na spotrebiteľské správanie. Vládne opatrenia a lockdown-y významne urýchlili odklonenie zákazníkov od kamenných predajní do digitálneho nakupovania. Analytici Facebook tvrdia, že pandémia urýchlila tento prechod až o päť rokov.
Nová situácia prináša nové výzvy a nové príležitosti. Avšak nie je jasné, koľko zo súčasných nových trendov bude schopných sa dlhodobo udržať aj po skončení pandémie. Je však dôležité vnímať, čo motivuje nákupné zvyky ľudí v aktuálnom čase. A keď to dostatočne pochopíme, tak sme schopní sa prispôsobovať zmenám aj v budúcom období.
Report Facebook Industry Perspective je séria obsahu, ktorá je spracovaná odborníkmi z kľúčových odvetví pre marketing, sales, analýzu správania a určuje kľúčové trendy zákazníkov pre nový míľnik. Poskytuje tipy pre firmy, ako efektívne vyťažiť z marketingu a ako vytvárať hodnotnejšie podnikanie.
Marketingové trendy, ktoré nastali
Report tvrdí, že cena bola vždy kľúčový parameter pri nakupovaní. A toto zostáva a platí aj dnes. Hneď za cenou sa objavuje nová hodnota, a tou je bezpečnosť nakupovania. To je nový dôvod, prečo ľudia preferujú online svet pred návštevou kamennej predajne.
Pokiaľ máme ambície maximalizovať výkon eshop-u a chceme, aby ľudia nakupovali u nás, vyhodnoťme nasledujúce údaje a uplatnime ich do nášho marketingu. Na zamyslenie? Zákaznícky servis už nepatrí medzi TOP faktory, ktoré ovplyvňujú rozhodnutia. Priorita zákazníkov sa sústreďuje na iné oblasti.
Facebook ďalej analyzoval hlavné výhody, ktoré zákazníci získali pri prechode na online nakupovanie.
Marketingovým trendom je porovnávať
Podľa Facebook takmer 79 % kupujúcich tvrdí, že pred dokončením nákupného cyklu porovnáva vybraný produkt aj s inými predajcami a rozhoduje sa podľa ceny.
67 % uvádza, že vďaka internetu je nákup menej rizikový. Na to je dôležité myslieť, pretože v dnešnej dobe trávia zákazníci viac času analýzou toho, čo sa ponúka, v akej cene a aké sú možnosti vrátenia tovaru.
Facebook ďalej zaznamenal, že pandémia pomohla k tomu, aby zákazníci viac začali podporovať lokálne firmy.
Report ďalej uvádza trend marketingovej komunikácie, ktorú zákazníci očakávajú. A opäť kladú dôraz na bezpečnosť.
Obsah reportu prezentuje aj marketingový faktor, ktorý charakterizuje moderné vnímanie lojality zákazníka k lokálnej značke. Firmy by mali zvažovať tieto skutočnosti:
Čo na záver k marketingovým trendom
Kompletné znenie užitočných dát pre biznis a lepšia orientácia na Industry Perspective.
Má pre vás tento obsah hodnotu?
Zdieľajte ho svojmu okoliu.
ďalšie tematické články na
marketingové stratégie