Online marketing chápem ako súbor priamych a merateľných nástrojov, ktorými predávame svoje služby alebo produkty.
Vedeli ste, že v roku 2021 až 60 % jednotlivcov, vekovej kategórii 16 – 74 rokov, si objednalo a zakúpilo prostredníctvom internetu produkt na konečnú spotrebu?
Online marketing každý deň ovplyvňuje naše rozhodovanie a nákupné správanie. Ponúka nám uspokojovanie potrieb v každej nákupnej fáze (See – Think – Do – Care). Virálne na nás pôsobí a my spätne pôsobíme na to, čo nám predajcovia, online inzerenti, budú formou remarketingu ponúkať, zobrazovať.
Správnym výberom marketingového mixu vám predám aj tu najnezmyselnejšiu vec na svete. Pretože som presvedčený, že aj tá má najmenej jedného kupca. Kľúčom tvorby dlhodobého zisku je vybudovať taký internetový online marketing, ktorý za určitú sumu peňazí osloví dostatočnú vzorku relevantných, potenciálnych kupujúcich. 1 investované euro do reklamy má priniesť najmenej 3 eurá zisku.
Zvýšenie predajov znamená aj zvýšenie hodnoty vzťahu so zákazníkmi. Zamysleli sme sa niekedy nad tým, prečo dávame prednosť značke ABC pred značkou BCD, ktorá má porovnateľnú kvalitu a je pri tom lacnejšia? Jedným významným spôsobom, ako zvýšiť hodnotu vzťahu so zákazníkom, je zvyšovanie cien.
Väčšina podnikateľov sa toho obáva, pretože sú presvedčení, že to vedie k odlivu alebo odporu zákazníkov. Ubezpečujem vás, ak máme správne marketingovo uchopenú vlastnú trhovú pozíciu a ponúkame hodnotu, ktorá nás odlišuje, zvyšovanie cien je akceptované. A pravdepodobne niektorí zákazníci si to ani nevšimnú. A tvorba strategických plánov je súčasťou marketingových prác a pozostáva z množstva analýz a marketingových matíc.
Pre pochopenie toho, aké má v skutočnosti zákazník potreby a čo pre neho kúpa produktu znamená, potrebujeme dôkladne spoznať jeho potreby. Už dávno vieme, že človek nepotreboval telefón. Mal iba neuspokojenú potrebu rozprávať sa so svojím priateľom z vedľajšej ulice.
Mal Emery, významná marketingová ikona, tvrdí: „Nikdy v živote ma nič originálne nenapadlo. Vymýšľať niečo, čo svet nepozná, je dosť nebezpečné.“
Takže stačí vedieť, čo robiť a ako robiť. Neimprovizujem, ale aktívne počúvam vaše očakávania. Nachádzam priestor a cestu pre tvorbu nových ziskov v online prostredí. Vždy existuje možnosť, ako vidieť situáciu inak. Skúsenosti, poznatky, kreativita a sedliacky rozum. To sú kľúče pre online marketing, ktorý zarába.
14 rokov obchodu v b2c. 3 roky aktivít v oblasti b2b. Univerzitné štúdium marketingovej komunikácie. Akreditované štúdium psychológie a sociológie trhu, nákupného správania a spotrebiteľských zvykov.
Čo ovplyvňuje zákazníka pri nákupe a ako predvídať jeho nákupné správanie? Sociálne skupiny, emocionálne umiestnenie, značky, psychologické prístupy a technológie. Tieto kľúčové oblastí spoločne budujeme pre vašu konkurenčnú výhodu, ktorá prináša nových zákazníkov.