Advergaming predstavuje marketing v hrách, kde produkt je umiestnený takým spôsobom, aby si ho hráč dôkladne zapamätal. Dnes nachádzame advergames na internete alebo dokonca aj v offline hrách.
Myslíte, že ide o niečo nové? Nie. Tento formát reklamy a termín „advergame“ bol prvýkrát použitý Anthonyom Giallourakisom na svojej webovej stránke v roku 2000.
Advergaming je ideálny formát
Tento typ reklamy je ideálny, keď plánujete uviesť nový produkt, vytvoriť pozitívny imidž značky alebo rozšíriť jej povedomie. Advergames môžu byť aj doplnkom kampane, stimulom pre súťaž a môžu pomôcť zistiť veľa spotrebiteľoch, hráčoch.
Hlavným plusom reklamných hier je možnosť osloviť široké spektrum internetových užívateľov, ktorým sa poskytne informácia o značke alebo produkte. Všetko to prebieha počas príjemnej chvíle strávenej hraním hry, ľudia sa radi hrajú. Navyše, počas hrania si vytvárame unikátny vzťah k produktu, keďže už nejde len o obyčajnú značku k reklamy.
Viralita a ďalšie výhody advergames
Skvelou vecou na advergames je, že nerozlišujú vek (podľa štúdií je priemerný vek hráča v USA 33 rokov) a majú silný virálny potenciál. Dobrú hru s vynikajúcim nápadom hráči odporučia svojim priateľom, aby mali koho prekonať v ďalšom kole, čo vytvára možnosti pre tzv. word-of-mouth efekt. Hra sa tak dostane k veľkému počtu ľudí a spolu s ňou aj značka, ktorú hra propaguje.