Skip to content

SEO OPTIMALIZÁCIA

ZDROJ NÁVŠTEV, KTORÝ PRINÁŠA RELEVANTNÝCH ZÁKAZNÍKOV NA VÁŠ WEB

SEO optimalizácia a čo od nej očakávať?

Iba 2 % užívateľov sa dostanú na druhú stranu vo výsledkoch vyhľadávania v Google. SEO optimalizácia je stále významná súčasť úspešného online marketingu. Prísun novej návštevnosti a zvyšovanie predaja produktov cez web stránku je podmienené tým, ako dokážu potenciálni zákazníci nájsť naše produkty. A majme na pamäti aj to, že kvalitne optimalizovaný web prináša pre PPC kampane vyššie skóre kvality a reklamy sa tak stávajú lacnejšie a výkonnejšie.

Peter Weidinger - podpis

Význam SEO. Prečo na ňom tak záleží?

Skratka SEO pochádza z anglického Search Engine Optimalization, čo v preklade znamená optimalizácia pre vyhľadávače. Čo vôbec nevystihuje význam anglického originálu a mnohí ľudia a odborníci považujú tento preklad za zavádzajúci. Nejde iba o samotný internetový vyhľadávač, ale v skutočnosti ide o hocijaký software, ktorý vie na internete vyhľadávať. Čo môžu byť napríklad aj rôzne katalógy.

Na čo slúži SEO a čo nám môže priniesť?

Z môjho pohľadu je odpoveď úplne jednoznačná. Ide hlavne o zvýšenie návštevnosti stránky a rastu príjmov. Ďalšou dôležitou úlohou SEO je znížiť mieru odchodu zo stránok. Cieľom optimalizácie môže byť aj zvýšenie povedomia o značke. Taktiež pozitívna reputácia značky. Čiže ide o dobrú povesť značky a firmy, ktorá nie je nikdy na škodu. Rovnako vieme docieliť aj zníženie nákladov na zákaznícku podporu. A tým pádom aj šetríte čas, ktorý by ste za iných okolností venovali telefonovaniu a emailovej podpore.

Ako sme spomenuli, úlohou SEO je zabezpečiť popredné priečky vášho webu vo vyhľadávači na relevantné frázy a kľúčové slová. U nás na Slovensku sa o to usilujeme kvôli Google. Každý z nás by rád videl svoju url na prvej stránke. Ako to ale docieliť?

SEO a kľúčové slová

Analýza kľúčových slov prináša peniaze. Zistím vám, ako ľudia vyhľadávajú váš typ produktu na internete a tomu budeme vytvárať obsah. Tak, aby ste pôsobili na potreby vášho zákazníka.

SEO analýza kľúčových slov odpovedá aj na otázky: Aké sú témy, ktoré by nemali chýbať na vašom blogu? Ako pomenovať stránku, nadpisy, aby ju našli relevantní záujemcovia? Na ktoré kľúčové slová cieliť pri tvorbe linkbuildingu? A aké kľúčové slová používať v PPC kampaniach?

Pri tvorbe kľúčových slov je dôležité zohľadniť aj sezónne dáta. Ak by ste napríklad predávali „tepelné čerpadlá k bazénu“, venoval by som pozornosť v rozdieloch vyhľadávania medzi obdobím apríl, máj až september. A rozdiely by som aplikoval do tvorby obsahu ako aj pri tvorbe kampaní.

SEO a linkbuilding

Budovanie odkazového profilu, tzv. linkbuilding, je nosná činnosť služieb SEO. Cieľom je pravidelne vytvárať relevantné spätné odkazy na tematických weboch, ktoré úzko súvisia s prezentovanou činnosťou firmy. Kľúčové je dbať na ich kvalitu. Nepracujem formou kvantity, ale sústredením sa na silné weby. Odkazy by sa mali tvoriť na takých portáloch, kde sa v skutočnosti pohybuje aj váš cieľový zákazník.

Súčasťou linkbuilding aktivít je aj monitorovanie už existujúcich odkazov. A tie, ktoré pôsobia ako spamové pasce, treba dostupnými nástrojmi odstrániť, vyžiadať tzv. distance.

Akými metódami najčastejšie získavame spätné odkazy? Sú to diskusné fóra, kvalitné katalógy, PR články, cross-link odkazy, recenzie, sociálne siete, blogy, mikro weby, dodávatelia produktov, obrázky a ďalšie formáty.

SEO a copywriting

Copywriting je formát marketingového textu, ktorý má za úlohu podporiť hlavné výhody výrobku alebo služieb, ktoré vaša firma ponúka, a to tak, aby sme potenciálneho zákazníka inšpirovali k vyvolaniu záujmu dozvedieť sa viac informácií o vašej ponuke.

Copywriter sa musí ľudovo povedané popasovať nielen s kľúčovými slovami, ale so všetkými technickými i odbornými výrazmi a dať dohromady pútavý a obsahovo vyspelý text, ktorý zaujme a dobre odprezentuje tie najdôležitejšie aspekty.

Copywriting je zameraný na tvorbu obsahu pre weby, e-shopy a aj marketingové účely, napríklad texty mailing listov, popisy produktov, reklamné texty a pod. Pracujeme aj s tvorbou a návrhom reklamných apelov, call-to-action prvkov ako aj korekcie súčasných textov.

Dáta, ktoré je dobré poznať

Iba 27 % ľudí klikne na reklamu v SERPE. Ostatní z nás prechádzajú na organické výsledky. Čo predstavuje 73 % potenciálnych návštevníkov každej web stránky, ktorá je na internete.

  • Iba 2 % ľudí, ktorí vyhľadávajú na google sa dostanú na druhú stranu. 
  • Počuli ste o vyhľadávaní cez obrázky? Až 27,9 % návštevníkov prichádza na web z obrázkov. 
  • Na 1. mieste organického vyhľadávania je miera preklikov 28,5 %, zatiaľ čo na 10. miesto kliká iba 2,5 %.
  • Z prieskumu vychádza, že 57 % odborníkov, ktorí sa zaberajú SEOm, tvrdí, že tvorba kvalitného obsahu je večným kráľom.
  • Prečo je dôležité mať aktuálne kľúčové slová? Pretože až 15 % dopytov denne je do vyhľadávača Google zadaných prvýkrát.
  • Long tail slová? Takmer 70 % vyhľadávaní obsahuje 4 a viac slov. To je dôvod, prečo je potrené venovať priestor týmto výrazom.

Vytvorené pre vás

Analyza trhu. Ake metriky sledujeme?

Metriky online marketingu. Čo analyzovať?

Na aké metriky online marketingu sa sústrediť? V rokoch 2020 a 2021 sme boli svedkami výrazného rastu nových používateľov elektronického obchodu v celej našej histórii.
Čítať ďalej
Ako predávať cez internet

Ako predávať na internete? Pracujete so 6 fázami

Príliš často si kladieme otázku, ako efektívne predávať na internete? Maloobchodníci myslia, že nákup zákazníkov je úplne náhodný a teda, že produkty oslovujú len určitých zákazníkov.
Čítať ďalej
Ako na úspešný e-mailing? Týchto 5 bodov treba dodržať

Ako na úspešný e-mailing? 5 bodov, ktoré dodržujte

Myslíte si, že e-mail je už mŕtvy marketingový kanál? Ste na omyle, dnes totižto e-mail používa v priemere viac ako 4 miliardy ľudí, čo z neho robí celosvetovo najpoužívanejšiu platformu.
Čítať ďalej

Referencie