Ako písať pútavý blog? Spomeňme si, že blog je efektívny spôsob, ako dlhodobo priťahovať pozornosť cieľovej skupiny, zviditeľňovať svoju odbornosť, produkt alebo značku.
Či už to robíme za účelom obsahového marketingu, alebo chceme zvýšiť prirodzenú návštevnosť webovej stránky, príspevky na blog majú mať vymedzenú, určitú a konzistentnú štruktúru. Podľa Neila Patela, ikony online marketingu, firmy, ktoré pravidelne publikujú obsah, majú viac ako 400 % zaindexovaných stránok. Najlepšie si začínajú viesť blogy, ktoré obsahujú 50 a viac unikátnych príspevkov. 61 % zákazníkov nakúpilo tovar na základe blogového príspevku, ktorý si prečítali. 60 % čitateľov obsahu si vytvára pozitívny vzťah s firmami, ktoré pravidelne publikujú. 70 % potenciálnych kupujúcich preferuje získavanie informácií o firme a tovaroch formou newsletter a blog preferujú podstatne viac ako formu digitálnej reklamy.Čo je blog
Blog je webová stránka, na ktorej sú publikované tematické články. Najdostupnejšou platformou na blog je WordPress, ktorý je možné integrovať ako samostatnú inštaláciu na doménu, alebo priradiť k existujúcemu, firemnému webu. Ďalším populárnym nástrojom pre blogovanie je Medium.com. Benefitom tejto platformy je, že k obsahu sa dostane prirodzene viac čitateľov a odpadáva práca so samotným šírením publikácie.Ako písať blog
Dôležité je poznať, pre koho blog píšeme
Čo to znamená? Potrebujeme poznať našu cieľovú skupinu. Ak pripravujeme firemný blog, cieľová skupina má zodpovedať biznisu, ktorý realizujeme. Majme na pamäti aj to, za akej situácii sa čitateľ dostane ku blogu, odkiaľ pristupuje a v akom čase je aktívny. Ak vieme, že podstatná vzorka čitateľov si pozerá obsah pri rannej káve, naše články by mali byť kratšie a s dôležitým obsahom. Alebo píšeme blogy za účelom zábavy? V tom prípade si môžeme dovoliť aj rozsiahlejší a filozofický obsah.Poznajme ciele písania blogu
Zakladáme blog z dôvodu zvýšenia povedomia o značke, chceme naviazať s čitateľom bližší vzťah, alebo navýšiť predaj nového produktu? Každý z vymedzených prístupov si žiada zvláštny prístup vedenia blogu. Príklad Keď vytvárame blog za účelom budovania vzťahov, výborná forma, ako sa priblížiť k publiku, sú názorové články, a to aj tie kontroverznejšie, prípadne informácie zo zákulisia vlastného podnikania. Pre rast podpory predaja sú ideálnou formou recenzie a návody s dôkladným prepojením na produktové ciele.Päť formátov príspevkov ako písať blog
Návod v štýle „Ako na to?“
Tento druh blogového obsahu je vysokohodnotný v situáciách, kedy článok prináša významnú informačnú hodnotu a ucelený a praktický návod, ako zvládať konkrétnu situáciu či úlohu. Príspevok má byť spoľahlivý. Musíme ním prezentovať aktuálne a overené informácie, ktoré pravidelne publikujú obsah, krok po kroku.
Popis v štýle „Čo je ….?“
Typ príspevku, ktorý vysvetľuje tému, fenomén alebo konkrétnu vec. Zamyslime sa nad tým, pre koho je článok určený a podľa skupiny čitateľov upravujme mieru formality, komplexnosti a detailu písania.
Odlišnú skladbu viet používame pre tvorbu obsahu, ktorého čitateľom je úzka skupina odborníkov a inak pristupujeme, keď sa prihovárame širokej verejnosti.
Číselný význam v štýle „10 naj…“ na blogu nesmie chýbať
Číselné zoznamy sú pre čitateľov obľúbené vďaka svojej jasnej štruktúre. Ľahko sa v nich orientujeme. Častokrát slúžia ako inšpiratívne čítanie, odkiaľ sa prijímateľ informácie dokáže ľahko ďalej odraziť.
Blog Novinky alebo Infografika
Články tvorené na tému aktuálneho diania môžeme vyšperkovať originálnym spôsobom. Tu si nemôžeme dovoliť prezentovať zastaralú alebo irelevantnú informáciu. Dobrým spôsobom, ako podporiť prezentáciu noviniek, je použitie nástroja infografika. Ilustračným spôsobom vieme prehľadne prezentovať dáta, grafy, pomery alebo časovú os. Takýto článok sa častokrát stáva virálnym obsahom a má vysoké hodnoty návštevníkov, ktorí ho zdieľajú pomocou sociálnych sietí.
Písanie vo forme rozhovoru
Formát, ktorý nikdy nezostarne. Rozhovor je úžasný spôsob, ako pútavou formou prezentovať myšlienky, prehľadne štruktúrovať obsah a motivovať čitateľa, aby sa nad konkrétnou témou začal hlbšie zamýšľať.
Rozhovor je marketingom častokrát uchopený ako výborná príležitosť vyvolania debaty a reakcie čitateľov.