Skip to content
Analyza trhu. Ake metriky sledujeme?
Na aké metriky online marketingu sa sústrediť? V rokoch 2020 a 2021 sme boli svedkami výrazného rastu používateľov elektronického obchodu v našej histórii. Z tohto dôsledku sa zmenil aj spôsob, akým ľudia nakupujú a je málo pravdepodobné, že sa vrátime ešte pred rok 2020. E-commerce je v rastovom trende a zmeny nákupného správania spotrebiteľov sa pretavujú na trh. Čo to
Ako predávať cez internet
Príliš často si kladieme otázku, ako efektívne predávať na internete? Maloobchodníci myslia, že nákup zákazníkov je úplne náhodný a teda, že produkty oslovujú len určitých zákazníkov. Na základe ich pokusov a omylov pristupujú rovnako k marketingu produktov a služieb. Ale čo ak existujú určité charakteristické kroky, ktoré zákazníci urobia pred konečným rozhodnutím, či uskutočnia nákup alebo nie? A čo ak
Ako na úspešný e-mailing? Týchto 5 bodov treba dodržať
Myslíte si, že e-mail je už mŕtvy marketingový kanál? Ste na omyle, dnes totižto e-mail používa v priemere viac ako 4 miliardy ľudí, čo z neho robí celosvetovo najpoužívanejšiu platformu. Ešte podstatnejšie je však to, že je to kanál s bezkonkurenčnou návratnosťou investícií. Priemerná hodnota ROI sa udáva 36 USD (zdroj: litmus.com/resources/email-marketing-roi). Z toho vyplýva, že jeden investovaný dolár sa
Ako merať silu brandu
Dajú sa brandové kampane zmerať a naozaj jednoznačne vyhodnotiť? A má teda vôbec zmysel skutočne investovať práve do podpory brandu? Na nasledujúcich riadkoch si popíšeme nielen to, na akých princípoch funguje brandová podpora, ale aj to, ako svojpomocne vyhodnotiť, aký veľký efekt má práve pri vašom brande. Čo si treba predstaviť pod pojmom brandové kampane? V online marketingovom mixe zapájame
Keď cookies prestanú platiť
Google Chrome, cookies a ich koniec? V médiách sme mohli zachytiť informáciu, že do konca roku 2021 budú cookies 3. strán definitívne pochované. Ako je tomu po poslednom vyhlásení? Začiatkom roka 2020 bola vypustená informácia, že nastáva koniec podpory cookies v prehliadači Chrome. Bola to rana. Tým z nás, ktorí pracujeme s marketingom v online prostredí, vznikli otázky, čo ďalej. Pre upresnenie, prehliadač
Marketingova strategia uspesnej znacky
To, čo vytvára príbeh a odlišuje úspešnú značku od tej neúspešnej, je dôkladné nastavenie a premyslenie marketingovej stratégie. Ako teda konkrétne definovať ciele značky? Každý z podnikateľov má ambície vytvoriť úspešná značka. Aký je však spoločný menovateľ značiek, ktoré zažívajú slávu? Zjednotenie marketingových aktivít, hodnôt a cieľov. Až tak následne vieme smerovať jednotnú komunikáciu a napĺňať skutočné poslanie subjektu. Súčasťou
Stratégie online marketingu pre rok 2022, ktoré prinesú nových zákazníkov
Aké očakávania na marketingové trendy v rok 2022? Väčšina z nás si praje začať rok aktuálnymi stratégiami, ktoré pomôžu priniesť viac zákazníkov, predaj a angažovanosť publika. Rôzne technologické novinky, obchodné modely a spôsoby, akými ľudia interagujú so značkami, viedli k viacerým revolučným zmenám v spôsoboch, akými podniky komunikujú so svojím publikom. Napriek všetkým vylepšeným možnostiam, ktoré máme k dispozícii, sa
ATL, BTL, TTL Marketing
ATL, BTL, TTL. Aký prístup marketingovej komunikácie zvoliť, aby reklama splnila očakávanie? Ako zostaviť mix, ktorý osloví tých správnych zákazníkov? Dôležité je poznať, kde ich máme. Pri plánovaní marketingových stratégií vychádzame z 3 prístupov: 1. ATL (Above the line) – môžeme chápať ako reklamu zameranú na široký dosah, ktorá podporuje najmä budovanie povedomia o brande či produkte. 2. BTL (Below
Ako transformovať marketing stratégiou 4A
Marketingový mix 4P alebo stratégiu 4A? Pred časom sa mi dostal do rúk článok od Jagdisha Shetha, kde otvára myšlienku konceptu „4A’s of Marketing“ s transformovaním na 4P. Stratégia marketingového mixu 4A, oproti známemu modelu 4P, dodáva marketingovej definícii úplne nový a osviežujúci rozmer. A mám za to, že pre potreby dnešných zákazníkov má veľký zmysel. Jednou z prvých tém,
Ako písať blog 5 typov príspevkov, ktoré zaručene upútajú
Ako písať pútavý blog? Spomeňme si, že blog je efektívny spôsob, ako dlhodobo priťahovať pozornosť cieľovej skupiny, zviditeľňovať svoju odbornosť, produkt alebo značku. Či už to robíme za účelom obsahového marketingu, alebo chceme zvýšiť prirodzenú návštevnosť webovej stránky, príspevky na blog majú mať vymedzenú, určitú a konzistentnú štruktúru. Podľa Neila Patela, ikony online marketingu, firmy, ktoré pravidelne publikujú obsah, majú
4 spôsoby, ako marketingovo uchopiť spokojného zákazníka
Spokojný zákazník? Ako ním podporiť vlastný biznis? Skúsme používať marketingové nástroje „testimonial“. Pojem, ktorý častokrát počúvame i v slovenskom kontexte. Význam? Marketing spokojného zákazníka. Prostredníctvom webových stránok, propagačných materiálov a iných médií tak ukážeme úspech našej práce sprostredkovaním „výpovede“ reálnych zákazníkov. Teda klientov, ktorých sme už v minulosti obslúžili. Testimonial je veľmi účinný spôsob, ako novému publiku, zákazníkovi, ukázať, že
Šesť marketingových nástrojov, ktoré prinášajú zákazníkov
Marketingové nástroje, ktoré dlhodobo prinášajú zákazníkov. Ako s nimi pracovať? Sociálne siete, newsletter, marketing influencerov, blogy a odporúčania zákazníkov. Pomocou týchto 6 nástrojov vám narastú obchody. Ako s nimi konzistentne narábať? Vedeli ste, že až 40 % Slovákov na internete nakupuje v priemernej hodnote od 100 do 500 Eur? Štatistická analýza FinGo ukazuje, že v kamenných predajniach už priemerne míňame
Ako nakupuju deti milenia a generacia Z
Nakupovanie detí milénia a generácie Z. Posledný rok „korony“ prešiel množstvom zmien, ktoré sa prejavujú najmä vybudovaním nových nákupných zvykov kupujúcichNedávny prieskum zisťoval, aké sú u nich nové nákupné preferencie a aké je celkové spotrebiteľské správanie. Silnou zákazníckou skupinou i naďalej zostávajú deti milénia a generácia Z. Stručný prehľad informácií, ktoré objasňujú nové návyky. S nákupnými zvykmi pre deti milénia
Brand vs Direct Marketing
Brand vs direct kampaň. Aká je správna marketingová stratégia, ktorá prinesie do firmy maximalizáciu ziskov a splní očakávania? Máme investovať do budovania značky, alebo to uchopiť inak? Alebo uprednostním tvorbu kampane, ktorá prináša okamžité výsledky? Facebook zverejňuje výsledky, ktoré porovnávajú oba typy reklám. Marketingová stratégia Direct response Platí, že oba prístupy sú dôležité. Avšak častejšie sa marketing sústreďuje na direct
Významné marketingové trendy po korone
Marketingové trendy po korone. Obrátil sa vám trh chrbtom? Podľa Facebook 79 % kupujúcich tvrdí, že pred dokončením nákupného cyklu porovnáva vybraný produkt s inými predajcami a rozhoduje sa podľa ceny. Internetový gigant Facebook vydal report (2020), ktorý spracoval zmeny trendov v nakupovaní po korona kríze. Ako toto obdobie zmenilo priority vašich zákazníkov? Pandémia spôsobila obrovský dopad na spotrebiteľské správanie.
Konkurencia na trhu? Vďaka čomu je úspešnejšia? Mám na vás otázku: čo myslíte, prečo sa niektoré firmy stanú jednotkami vo svojom biznise, kým iné sotva prežívajú? Ak tvrdíme, že o úspechu rozhoduje unikátnosť výrobku či služby, znalosť trhu a kvalitný tím, technologické know-how, alebo financovanie, máme z časti pravdu. Doplním však, že rovnako dôležitým atribútom je aj schopnosť udržať si
Ako zvýšiť predaj? Získajme a motivujme našich zákazníkov. Ako veľmi sa zmenilo podnikanie? Buďme k sebe úprimní. Predpokladal vôbec niekto, ako nás pandémia zasiahne? A ako veľmi zmení podnikanie na Slovensku? Ruku na srdce: tak ako ja, zrejme ani vy ste so situáciou, ktorej v súčasnosti čelíme, nepočítali. A hoci dnes hľadajú mnohí z nás cesty, ako dokážeme zachrániť našu